Lenas liv här och nu

2009-08-29
13:49:00

Helg eller inte..

Ja för mig spelar det nog ingen roll om det är helg eller inte, eftersom jag är sjukskriven, men endå kan det kännas lite tomt att vara helt ensam på helgen. På vardagar är det som mer legalt att vara själv. Inte för att jag klagar, det är ganska skönt att vila öronen, ensam, utan att man måste ta hänsyn till någon annan. Men lite jobbigt är det. Men som sagt, jag behöver detta.

Förr om jag var ensam nåt dygn så städade jag som en galning, hälsade på folk, var ut på galej eller hade främmande själv.
Hade inte som ro att bara sitta och göra ingenting..Ja lite så är det nu med. jag kan tänka.. undra just om jag ska gå ut och rensa ogräs, eller dammsuga, eller mangla, eller, eller.....
Men jag kan faktiskt bara sitta och läsa i ngr timmar, eller måla.

Nu är det andra helgen irad som jag är själv... Det börjar bli lite tråkigt men jag orkar inte åka bort heller...
Sov väldigt dåligt i natt pga flera faktorer. Men jag var ut på lång prommis idag endå.. 8 km, bra Lena... Tänk om jag kunde göra så varje dag.. Ojoj vilken önskedröm.. Men det kanske blir så längre framöver, vad vet jag..

Just nu är det nå folk här och kollar in Linda och Peters husvagn som står parkerad här. Dom har vart här mest en timme nu...
Känns som jag skulle behöva lägga mig en stund men som vill inte det medans dom e kvar på gården. Inte för att jag behöver stå till pass eller så men ....

Näe lite mer kaffe skulle inte skada..gud vilken kaffetunna jag är.

Ont i skallen idag med, nu har jag haft det i en vecka..Så jobbigt.. Det känns inge bra just nu.. Mår ganska dåligt fast jag försöker hålla mig allert..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: