Lenas liv här och nu

2009-06-28
23:09:45

Inga mygg

Tänk en av de bästa sakerna med att inte bo i Hammerdal längre är alla mygg, broms och knott...
Lite getingar har vi men inte överdrivet mycket... Så underbart..
Inte för att myggen attackerade mig särskilt ofta men resterande familjen kunde ju knappt va ute på kvällstid..tråkigt att sitta själv ute på kvällen..
Värst va det väl i Arås..vilket mörker (ja det blev svart av mygg där)
Broms på dagtid och mygg på kvällen. Det gick litervis med myggspray och spiraplattor...

Här har vi inte en enda gång behövt slå ihjäl en enda mygg inomhus...det finns inga...

Idag har jag nog inte gjort många knop.. pysslat i landet, solat, promenerat till butiken, lagat mat och vattnat ute..
Woaw... Men i och för sig... ganska tråkigt åsså..

Förhoppningsvis kommer min lilla Sanna i morgon..jag hoppas hoppas så mycket..
Det är inte mycket man ser av henne numera, väldigt tråkigt och ledsamt.

Sen tycker jag att det är väligt tråkigt att hon måste vara hemma och ta hand om lillebror när pappa jobbar.. Hon är ju tonåring som vill vara med kompisar ju, men hon är lite feg ibland och säga ifrån.
Sen får hon bara 400  kr av sitt barnbidrag som ska räcka till kläder, personliga saker, nöjen, telefon...???

För ett år sedan då jag hade hand om hennes barnbidrag  så fick hon 400kr plus påfyllning på mobilen, fondsparade 100kr/månaden..
Och nu ska hon köpa kläder själv, ha ett abonnemang som kostar 199kr i månaden, inget sparande, nöjen, och endå bara ha 400kr i månaden. Kontentan blir att hon har efter mobilen är betalt 200kr kvar... Inte ens jag fick så lite när jag var 13 år....

Robin fick 120 kr i månaden när han var 7 år, det är 13 år sedan...
Kenneth har 550 direkt till sig och sitt nöje, sen betalar jag hans kläder, skor, mobil mm... Och så har han haft länge. Ungefär 750 kr plus kläder..
Ungdomar kostar, men tydligen står tiden stilla hos vissa..

Sanna är verkligen en som skulle ha haft hela sitt barnbidrag så duktig som hon är. Ställer upp jämt och ständigt, passar lillebror,städar och fixar...Och inte få mer för det... Jag kan bli så ledsen för det...
Jag sparar på en speciell fond till henne som hon kan ta ut av om hon vill köpa något speciellt, som nu när hon for till Gotland.
Vad får en 13 åring för kläder för 200 kr??? Inte ens ett par jeans, bland de billigaste kan du få ett par för 400kr...
Smink, parfym, smycken, tidningar, glass, bio, trosor, toppar,....Kostar också och hon är tjej...

Enligt Trygg Hansa är hon heller inte försäkrad.. Ja lösöre på hemförsäkringen men ingen sjukdomsförsäkring mm...
Måste tala om det för Micke..

Jag gör det jag kan för att hon ska få lite saker när hon är här... Tråkigt att det blir så sällan...

Nog om detta...jag blir bara så upprörd....

Robin han jobbar på med gamlingar på Strömbacka och han verkar trivas jättebra, han till och med funderar på att kanske...jag säger kanske  utbilda sig inom sjukvården... Ja jag tror att det skulle passa han. Han är en mjukis som är duktig att ta hand om...

Denise knegar på Brunkullan och nu när det är sommarväder riktigt så jobbar hon som en galning...Sommarn började ju inte så bra med en massa regn och kyla..då vart det lite jobb för bruttan...

Kenneth skyr värmen...men idag har han legat ute lite och sedan klippt gräset..duktig pojke..

På tisdag är det meningen att vi ska åka på Lövsta och bada, sen på onsdagkväll skulle tydligen Micke hämta upp Kenneth..bra...dom behöver varandra..
Kenneth tycker det är lite jobbigt att pappa och hans tjej tjafsar så mycket.. Och det förstår jag.
Här är allt lugnt och stilla, inga bråk, inget tjafs... Då är det påfrestande om man inte är van..

Näe nu ska jag inta sängen.. För jag må upp tidigt, ska vattna hos syster, sen är det samtaltbesök och sedan läkarbesök.. så hela dan går nog mest åt...pust... jaja...

Känner mig lite låg nu.. kanske det beror på att jag retar upp mig på det här med Sanna.. Jag hoppas att hon tuffar till sig lite mera och säger ifrån mera....

Natt natt
Kommentar:
2009-06-30 @ 21:29:26
#1: OfferD

Kenneth tycker det är lite jobbigt att pappa och hans tjej tjafsar så mycket.. Och det förstår jag.

Här är allt lugnt och stilla, inga bråk, inget tjafs... Då är det påfrestande om man inte är van..



Oj att du vågar lämna ut andra så där,, ja hade inte mått så bra om det var mig nån hade skrivit så om,, det är väl deras problem å inget man skriver så alla ser. men det är vad jag tycker, dom kanske tycker att det är Okej??

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: