Lenas liv här och nu

2009-03-31
07:32:25

Solig tisdag..

Minus -5 grader, kl är strax efter 7, klarblå himmel...kan bli en fin dag. Hoppas det, behöver nog lite luft idag...
Kenneth var inte lika trög att få upp som han brukar...konstigt! Han hoppade in i duschen, åt gröt och knallade iväg till bussen i tid... ja han brukar hinna med bussen men jag kan få lite nervösa utbrott på han för han går och borsta tänderna när tiden är ute. Enligt tabellen ska den va här 07.02 men brukar komma 07,05-07.07 och han går 07,04 härifrån..puh...stålnerver....
Jag kan aldrig va ute i sista minuten för då blir jag stressad...

Han gör det bra grabben. Pendlat Brunflo-Östersund-Hammerdal sen i september, varje dag. Han klagar inte, tycker det är ok. Han har värsta möjligheten att sova hos sin pappa och få sovmorgon, övernatta hos nån av fastrarna nångång om han tycker det är jobbigt att pendla, byta skola mm.. men han tycker det är ok att pendla. Han slumrar på bussarna både på morgonen och eftermiddagarna. Sen är det ju fler som pendlar Östersund-Hammerdal så.....
Och funkar det så måste han ju få göra det, han är superduktigt tycker jag.. Trodde inte att han skulle orka göra detta varje dag, vecka ut och vecka in men....Skam den som ger sig.
Sanna och Emelie tyckte det var för jobbigt men de är ju tjejer också som ska tillbringa ng timma framför spegeln och då måste de åka tidigare... Så de kommer hit imellanåt på helger och lov...

Idag känns allt lite bättre, iallafall just nu...

Ska försöka vara ute lite idag och fota ..tror jag... Såg att jag hade vackra bilder på mobilen som jag hade glömt bort, måste föra över dem på datorn sen..
Jag tror att jag ska lägga mig en liten stund till och mysa... Allt är så tyst här hemma just nu...

Hoppas Robin trivs bra i Strömsund och allt ordnar upp sig för han. Han verkar superglad iallafall. Nära sina vänner, nära allt han behöver och framför allt...billigare hyra...

Kanske har jag några fina bilder att visa senare idag..vi får se..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: