Lenas liv här och nu

2009-11-21
08:18:00

Typiskt mig

att vakan tidigt en ledig, slö dag... Men jag kan ju somna om ...om jag vill..

Men just nu sitter jag här med en grovis och kaffe..Kaffet är nog godast på morgonen tror jag..Livets dryck..

Sara sover och Matte jobbar. Emelie kommer i eftermiddag, Kenneth kommer ikväll. Tror att alla junisar ska på bio idag..

Åh äntligen blev det lite ordning igår på doktor-iet..

Jag ringde HC i går morse (för femtielfte gången) och kolla om sjukintyget var klart..Näe säger sköterskan. Hon blev skitförbannad på min doktor..
Hon sa: Jag ska gå till min chef nu, som är din doktors chef..för så här får det inte vara.
Det tog inte lång tid förrän min doktor ringde och bad om ursäkt.. Han är en sån doktor som tar på sig lite mycket, så hälften kann glömmas bort i perioder...Samt att hans fru dog i våras..

Nu har jag fått det fördröjda intygen, kört det till fkassan till min handläggare, som mötte mig vid dörren, för i sin tur skynda lägga in det i systemet, för att jag i min tur inte ska få min utbetalning fördröjd... Pust..

På måndag då min son ska på hc för sin extrema acne, så ska jag dit och ta nya prover.. På onsdag (minns inte nu om jag har skrivit det) ska jag på UKG..Nån typ av ultraljud av hjärtat.. Ska va på lassa tidigt på morgonen..

Samtidigt som vi for in med intyget så var vi och köpte present till lille goa mostersmonstret..Philip.

Han fyller år idag..4 faktiskt... Men vi ska på släktkalas i morgon..

Oj just ja...måste ringa och sjunga för Ingela...min goa Ingela.. hon fyller också år idag...Hurra, hurra...


Näe nu tror jag att jag ska hoppa i kläder, ut och ta en morgonpromenad innan alla bilar har vaknat..

Det är nog det enda jobbiga här, att pulsen på trafiken börjar vid 6 på morgonen och sen är det samma ljud till sena kvällen, men men ..bor man vid en europaväg så gör man..

Have a nice day..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: