Lenas liv här och nu

2009-10-29
18:13:38

Gris influensa

Ja vad säger man....

Vad medier skriver och skriver om denna flunsa..Ja ok..det är bra att informera om detta men mediers skrockande för vaccin mm gör ju att folk indelas i olika läger...

Se bara det här med vaccinet... Det har ju blivit hysteri på en del arbetsplatser. För och emot...

Jag har tagit vaccinet, jag räknas till riskgrupperna..och ja..jag fick biverkningar..ont i armen, värk i kroppen,slö mm..  Men vad är det mot för att ligga i en lungmaskin och sväva mellan liv och död.

Men av mediers skrivande och skrockande så har allt förstorats upp...

Vet inte folk vad ett vaccin är? Det verkar inte så..

Ett vaccin framkallar en lindrig form av den sjukdom man vaccinerar sig emot, som i sin tur gör att kroppen skapar en imunitet mot den sjukdom för många, många år framöver.

Som barn tar man vaccin mot mässling,röda hud och påssjuka... och det är lika där, barn får i sig på samma sätt som med ett flunsa-vaccin. De får biverkningar som feber, utslag mm..

Alla vaccin innehåller kvicksilver, en låg dos som går ur kroppen efter ngr dagar.
Om vi äter fisk till middag 1-2 ggr på en vecka får vi i oss mer kvicksilver än vid vaccination...



Vi har haft influensa -vaccin i över 15 år som många tar varje höst...Men biverkningar av dessa vaccin skrivs det inte om längre, för de har vi glömt... De ligger som inte på nyheternas topplista.

Den nya flunsan är en aggresivare influensa som medför komplikationer, allra hellst på lungorna. Lungorna är ju en av våra viktigaste organ...

"En 90 årig dam hade dött efter hon tagit vaccin"... står det på löpsedlar.... Ja då ska inte jag vaccinera mig, säger många..
Sen står det inne i tidningen att hon hade flera sjukdomar igrunden... Och dödsfallet hade inte med vaccinet att göra...Ja varför skriver medier så...??? Jag tror att det är för att få läsare...

Men tillbaka till "kriget" mellan för och emot..

Folk har nästan blivit osams pga dessa meningsutbyten på arbetsplatser.

De som ska vaccinera sig tycker att "nej-sägarna" är ego och fjantiga. Och de som inte tänker vaccinera sig tycker att "ja-sägarna" är våghalsiga och inte har lyssnat på alla varningar..

Jag tycker att om vaccinet skulle va så farligt som vissa tror, då skulle det inte finnas i fjantiga Sverige..
Där allt tar flera år för att komma igenom alla kontroller..

Se bara en sån enkel sak som när min älste son var liten och skulle få tänder..
Det spände i tandköttet, kliade, gjorde ont. Han grät, hade feber och orolig mage..
Jag frågade bvc om det fanns nåt man kunde göra...Näe..sa hon.. ge alvedon..

Jaha ska man proppa i barn alvedon varje dag i flera veckor??? näe..

Träffade en engelsman som gav mig en tand-gelé..som mjukade upp tandköttet och bedövade..som gjorde sonens tillvaro dräglig denna tid. Denna gelé hade funnits i England i många, många år.. Även i Danmark, Finland och Norge.. men inte i Sverige.. Ansågs inte tillräckligt utforskat om..fast den funnits på marknaden i våra grannländer över 10 år...Nu finns det en liknande salv/gelé här.. Min son är 20 år nu..

Så jag tror inte att vi svenskar ska vara så rädda för vårt svininfluensa-vaccin... Jag tror att vi ska vara mer rädda för flunsan, åska, driv-is och fylletrattar på våra vägar..

Så tycker jag, vad tycker du?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: