Lenas liv här och nu

2010-01-22
15:07:14

22 januari idag...

Va tiden går...hinner inte med riktigt..
Går tiden fortare nu än förr? Måste göra det.
När man va ledig hann man ju med hur mycket som helst och nu ingenting..

Nja..det är väl inte riktigt så.
En gammal vän sa till mig:

Alla har lika mycket TID, det beror på hur man förvaltar tiden..

Han har nog rätt, eller hur?

Jaha..va har hänt sista tiden då.?

Jag går en kurs som är typ rehabilitering.. Att sätta gränser, att bli en bra kroppsskötare, att se beteenden och ändra dåliga beteenden mm.. Intressant men mycket tröttsamt.

Varje dag som jag har varit på föreläsningar så slocknar jag när jag kommer hem..pang...så sover jag 2-3 timmar..
Inte så kul alla dagar, att hela eftermiddagarna försvinner till att sova, men det blir väl bättre framöver.

Igår var jag till en sjukgymnast och kollade upp muskler och kondition...lite nervöst var det innan, jag som knappt rör mig numer mot för förut..
Men det blev en positiv överraskning.

Bra puls, både i vila och i arbete..
Bra bål och magmuskler..  dom finns ju där under all mage, trodde att dom hade förtvinat helt av viktuppgången..

Det mesta var bra förutom övre delen av ryggen. Axlar och skulderpartier är mycket stela, samt mina vrister, hälsena och vader..
Inte undra på at jag får hälsäcksinflammation då och då.Hälsenorna är korta och stela..måste töja på dessa..

På tal om inflammation..
Var till doktorn i tisdags och fick antibiotika samt slemhinneavsvällande (rinixin) eller vad det heter..
Bihåleinflammation och luftrörskatarr..

Jaja..så kan det bli när man missköter sin kropp... Men nu är jag väl helt ok..

Tror jag..

Städat har vi gjort idag (mest Matte)..jag har färgat håret och fixat ögonbryn..hihi..

Nu ska jag baka lite tårtbotnar som ska få vila i matkällaren tills på söndag...

Hasta kvasta
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: