Lenas liv här och nu

2010-10-25
22:31:07

Lite till

Skriver lite till idag.
Tänkte på en sak, jag borde ju nästan köåa mig en gammal frisörstol..haha.. Jag klipper ju folk varje vecka mest.
Förr...för många år sedan så klippte jag bra många, köpte en gammal friss-stol, gjorde ordning ett klipprum...men det var tiden innan alla mina barn tog plats i livet.
Under en period blev det för mycket, nästan hatade att klippa hår..Kändes som att alltid när jag hade nystädat ville nån bli klippt och min tid fanns inte.
Nu senaste åren har det varit kul igen. Håller till i förådet i källaren (då spelar det ingen roll att det är nystädat i övrigt)..
Tar ned en stol (olika stolar för olika långa personer och hårlängd) men resten av grejorna ligger där nere..

Kom på en sak som kände superbra på många sett. Hehe...

För många år sedan (innan jag bodde med mitt ex för andra gången) lånade jag ut min dyra, värdefulla frisörsax till honom och hans tjej. Detta föll i glömska ngr månader och när jag bad om saxen tillbaka så fick jag svaret: Den har jag lämnat igen, om du sen har slarvat bort den är det upp till dig..

Till saken hör att jag visste att jag inte fått igen den...men...att strida med en vrångstut var ju lönlöst..
Sörjde saxen, använde vassa vanliga saxar vid klipp efter det.

Sedan flyttade vi ilag igen och vad hittade jag då????? I ett köksskåp???? MIN frisörsax....ha..fortfarande kan det kännas som en triumf att jag hade rätt...

Inget man direkt springer runt och skryter om..men jag var överlycklig att förenas igen med min sax...

Den är väl ca 10-12 år nu och redan på den tiden kostade den 300kr...

Har tjänat in dessa pengar många gånger på att man klipper sin familj, oavsett det är snaggat, brat-frisyrer, tuppkamsfrisyrer, tjejfrisyrer mm.. Och till 99% är alla nöjda med min insats.

Jag själv tog ju saxen i går och kapade av mitt eget hår, lite bångstyrigt är det att klippa mitt bak på sig själv...men det funkade ju..

Ja ni såg väl säkert bilderna i förra inlägget.

Nope..nu är det te dax sen kudd dax..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: