Lenas liv här och nu

2011-02-28
09:18:37

Kaffe, sol och måndag

ja godmorgon då.
Känner mig inte på topp riktigt just nu. Känner mig så där krypa ur skinnet-förkyld-trött-less-PMS-kossig...Jihooo..

Somna, vakna, somna, vakna, svettas, nyser, kill i halsen, ont i halsen, somna, vakna, somna....Vilken stressigt jobbig natt..
Men sluta klaga Lena. Lite förkylning och egobristkänslor är väl inget att klaga över. Näe jag vet, så då är jag tyst, sorry..
Sitter i morgonrock vid datorn, dricker kaffe, försöker vakna till en god och glad människa och INTE till en pessimistsklimateriekossa som jag känner mig just idag. Men alla ljud som låter kring mig (Mattes rapar), nåt ljud från tvn där det ligger tre ungdomnar (det ser ut som ett bombnedslag där..grrr) gör mig mycket irriterad och frustrerad just. Vill ha tyst nu, jag orkar inte en massa ljud, måste ladda batterierna med ljudlös tysthet...

Jag vill ha lugn och ro, tyst och nästan sterilt rent här nu. Utvädrat, frisk luft=energi.

Kommer nog att börja städa i eftermiddag när alla har åkt, sen kommer jag vända upp och ner på hela huset i morn..ha dörren på vid gavel tills jag fryser häcken av mig, och TYST..annars kommer jag att explodera som en tomat som kastas in i väggen..splatsch..

Shit va negativ jag är nu, men det går snart över. Snart är jag sprudlande glad och med all jordens energi i kroppen, ja självlysande.

Måste tala om en sak. Ilördags såg jag melodifestivalen...jag har inte sett ett enda program med melodifestivalanknytning på 10 år..jao..så jag tillhör faktiskt den gruppen som ALDRIG egentligen ser melodifestival och verkligen INTE ser det endå och säger att jag inte gör det. Men i lördags gjorde jag det..ok..dom som sjunger, ok, showen,ok.. men allt runt omkring. Det är ju inte en tävling längre, bara en massa stökjippo runt omkring..Näe..itnå för meg hell.

Näe nu ska jag röka en cigg med dåligt samvete, och hoppas att jag får styrka imig att göra ett nytt försök till att ge fan i dessa giftpinnar...lågt Lena att du trillade dit igen när du var på väg att förlänga ditt liv och rädda din kropp från detta gift. Mammas hosta och Birgers sjukhusliggande borde väl vara avskräckande nog..
Ja..tror faktiskt att jag ska klämma på mig ett plåster redan idag, försöka iallafall, göra så gott jag kan och med lite jävlarinamma så ska det väl gå eller hur?
Livet är väl mer värt än att hosta bort pga rökning, eller en massa operationer som är rökrelaterade...
Vansinnigt dumt Lena...Du som är så klok i allt annat, men inte i detta...fatta vilket gift det är, som styr hjärna så mycket..

  Kolla in lungorna Lena..kolla in...

  Dö eller lägg av...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: