Lenas liv här och nu

2011-11-29
08:24:25

29 november

Näst sista dagen på november, sen flyger vi in i jultomtemånaden. Tiden springer och jag med den.

Ska försöka läsa så mycket jag kan idag. Det blir ingen föreläsning för mig idag. Gårdagens föreläsning var totalt värdelös tycker jag. Va viktigt det är med bra föreläsare som fånga upp sina åhörare. Då skulle man kunna lyssna till allt. Men när dom står och typ säger: Jo så många procent av alla missbrukare är hemlösa, eller om det var tvärtom eller..ja.. och om vi ser på dessa siffror så är andelen män högre än kvinnor eller..(så bläddrar han mellan statistikbilder) ja, jo..som vi ser här så är risken för alkoholism större bland män..eller..(mummel,mummel) Så var hela föreläsningen, tycker jag.

En svamlande mumlande tabell och statistik-föreläsning, då det ändå ska vara frågor från litteraturen som kommer på tentan, då känner man sig lite stressad över att sitta flera timmar och lyssna på en svammelföreläsning, då tiden effektivt hade kunnat utnyttjas vi böckerna i stället. SUCK!

Kollade upp litteraturlistan för nästa kurs, en kurs som endast är 7,5 poäng. Vetenskapsteori och metod...
Jao.. ca si så där 3500kr kostar väl dom böckerna som vi måste ha för en kurs på 5-6 veckor. Hitills har väl kursmaterial kostat 8000kr. Efter kursen i december så blir det juridik och skall då ha lagboken som kostar över 2000kr bara den...jisses säger jag, det är då inte bara studielån man kommer att stå med när utbildningen är klar utan en bokhylla med böcker värd massor. Kommer jag ha nytta av alla böcker? Jag vet inte...
En bok för kursen vi ska gå nu sen kostar 995kr... en enda bok!

Hur har alla råd? Alla ensamma studenter som inte får mer pengar än jag, som har hyra (och den är inte billig i Östersund) matkostnader, och alla dessa böcker..


Jaja..det är bara att kämpa vidare. Många av böckerna kommer jag att försöka sälja när jag är godkänd på att momenten, men vissa vill jag behålla.

Kollar klockan..hmmm..undra just när mindre sonen har tänkt åka idag då? Tror att han håller på försova sig..grrr...fasen, dom måste ju ta ansvar att kliva upp själv.. Irriterad nu känner jag... brb...

Så där ja... Lite moralpredikan blev det :/  suck..

Hoppas att det bara är drivknuten som pajjade på Jettan, så att det inte är hela drivaxeln som kraschade... Då blir det bara 2400kr i utgift. Och vi behöver verkligen den nu.

Jaja... livet är hårt, men problem är till för att lösas.

Blev erbjuden jobb härom natten, att sitta vak. men när man inte har sovit, och huvudvärken dundrar så var jag tvungen att tacka nej IGEN. Va less jag blir, behöver verkligen jobba.

Undra just om energi går att köpa på postorder? Hmm..

Näe gott folk, nu ska jag hämta glasögonen, öppna böcker och tokläsa ngr timmar.

Carpe Diem

(ursäkta att jag är så klagande och down, men det går över, just nu känns det väldigt jobbigt, det kommer bättre tider, jag vet)










Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: