Lenas liv här och nu

2012-07-30
22:41:50

Tiden

Tiden!
Vart tar tiden vägen?
Det var någon som sa till mig för många år sedan:
Tid! Alla har lika mycket tid, det beror på hur man förvaltar den!
Så sant, så sant..
Dagarna rusar iväg känns det som för mig, men men..
Nu är man frisk i allafall, lite små efterdyningar kommer och går men helt underbart iallafall.
Helgen som var har jag och Mattias golfat, nu har jag grönt kort, så nu ska man jobba sig ner i handikapp..
Inte det lättaste må jag säga ;)
Söndagens golfrunda kan vi stryka från minnet :(
Dundrande huvudvärk slog till innan vi var klar, var tvungen att bryta vid hål 17..attans..
Bara att ta nya tag nästa gång.
Nu blir det ingen golf förrän nästa vecka, jobbar lång supervecka nu...jisses.
Tre dagar i Fåker och sen fyra nätter i Brunflo på det *svettigt*. men när jag går av på måndagmorgon är det SEMESTER...smaka på det...SEMESTER!!!
 
Längtar faktiskt!
 
Har aldrig haft semester med Mattias och vi har ju vart ilag i 5 år nu snart..fy på oss..
 
Imorgon tisdag ska jag städa huset innan jag åker på jobbet, måste..
Huset ser ut som en soptipp! Ingen har haft tid för något sånt. Jobb, sjukdomar och en massa annat.
Så gud nåde den som flir ner närmaste veckan..finns ju ingen tid för städning, men i morn smäller det.
Men det ska väl inte va nåt problem, alla jobbar ju :)
Förhoppningsvis så när grabbarna kommer hem från jobb somnar de;) haha
Sanna jobbar också nu, så det blir inte så mycket att hon är här dessa veckor, men sen...så kommer hon bo här hemma hos mig igen på heltid..längtar <3.
 
Lite vemodigt är det att i övermorn gör jag min sista dag på vikariatet i Fåker :( Trivs så otroligt bra där.
Förhoppningsvis blir det lite ströjobb där längre fram..när skolan har börjat igen.
Natt i Brunflo känns inte som jag kommer sakna..haha.. jo på sätt och vis men det är på ett annat sätt, jag är ju inte riktigt hemma där.
Näe gott folk, nu blir dett natta för mig, måste vila så jag orkar röja här i morn, längtar faktiskt att göra fint här.
 
Kram på deck
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: