Lenas liv här och nu

2012-09-26
08:28:57

Mycket märkligt

Ett inlägg från igår är spårlöst försvunnen ? Hade publicerat och checkat av det och en timme senare finns det inte, inte heller i utkast, ingenstans...
 
Jaja..what ever.. minnns inte vad jag skrivit heller ..
 
Nu har jag egen studier och känner mig totalt förvirrad, har inte koll allls på det som ska in till skolan. praktiken funkar finfint men allt det runt omkring är bara "rotigt".
Har nu mailat skolan för ute på vår plattform så står det olika tider för inlämningarna. Alltså på ett ställe står det att vissa uppgifter ska vara inne efter 7-8 veckor från start och på ett annat ställe står det 2 december. 7-8 veckor efter start är i slutet av oktober. Lite skillnad på datum tycker jag. Så är det på mest alla uppgifter mm.
Jag har lite svårt med att inte veta exakt tid, det gör mig strssad och det i sin tur gör mig okoncentrerad på det jag gör.
Jag vill ha koll på när, hur, var.. Då funkar allt bra, även om man skulle ha ot om tid så skulle det kännas mindre stressigt.
Tycker att Moodle över huvud taget är rörigt och svårnavigerat, lätta att misa saker där. Kanske är det jag som är trög men jag tror inte att jag är så trög.
 
Om jag förklarar det så här, att förra plattformen WebCT var otroligt lätt att förstå, man hade överblick på allt som skulle ske, alla uppgifter låg i sina respektive mappar, lätt att se när något nytt hade kommit in osv..
Och ändå var det en stor del i klassen som hade noll koll och frågade om allt.
Jag kunde känna att shit va glad jag är som har full koll på detta och kunde planera där efter. Men nu....svinrörigt.
Tänker då på alla dessa om hade svårt med plattformen som var busenkel för de flesta och nu ser jag att stordelen av oss fattar ingenting av det nya. det är inte bara för att det är nytt och ovant utan för att det finns inga logiska kategorier att navigera sig fram i, det är lätt att missa nya saker, det står olika information på olika platser. Då är det frustrerande!
 
Idag har jag egenstudier nu på förmiddagen, sen bär det iväg ut på Frösön en sväng.
 
Jumpa ut i gårkväll eller om det var i förrgår och fota himlen, den brann som värsta elden.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: