Lenas liv här och nu

2013-02-26
22:30:16

Trött + låg = seg

Kvällstankar!
Är så gruvligt trött hela tiden, måste sova en stund på eftermiddagen annars somnar jag i soffan :(
Efterlyser energi
Enda sen jul/nyår har jag dragits med trötthet. Blev ju inte bättre av flunsa och vinterkräken för ett antal veckor sen, men tycker ju faktiskt att nu har det gått lång tid så "kraft, styrka och energi" skulle ha kastat sig på mig, eller???
 
Gruvsamt att snacka i telefon också, känner mig väldigt oengagerad när jag ska snacka med någon itelefon..sorry! Inget illa ment om det är någon som reagerar på min frånvaro i telefonkontakt.
 
Efter dagar med studier, föreläsning, seminarie etc då är min hjärna i allafall helt seg.
Känner mig hemsk ibland när alla familjemedlemmar vill prata på eftermiddagen, berätta sitt, fråga en massa, kan vi det? kan du kolla det när? när kan vi? kan vi boka en dag? vill du hjälpa mig? etc..etc..
 
Och jag känner bara total kaos i huvudet!
 
Bara hjärna får vila en stund så blir det bättre, kanske skulle jag behöva en skogspromenad när jag kommer hem, utan babbel? Ja kanske!
 
I morn blir det pluggning hela förmiddagen, sen kommer Matte hem och då hoppas jag att han vill hjälpa mig att stoppa tavlorna i ramarna som är nymålade.
 
Shit..lite nervös är jag. Första gånen i mitt liv som andra ska få beskåda mina målningar...wiiii!!!
 
Ska ställa ut både mina tavlor samt mina smycken under mars månad.
 
Läskigt!
 
Nu är det dax för mig att knoppa. Är svintrött
 
Fåfänga är nästan som en sjukdom, tycker jag.
Att det finns folk som måste göra om sig hela tiden, aldrig bli nöjda.
Fine, vill man det och känner att det hjälper, det är upp till dem.
Men naturligt vinner nog i längden tycker då jag.
Mår man bra i själen så mår oftast det yttre bra också.
Va rädda om er där ute
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: