Lenas liv här och nu

2013-03-29
08:47:00

Glad Påsk!

Hej!
Nu har vi långfredag och mycket har hänt.
I söndags for Sara till Sydkorea, resan gick bra, lite strul i Peking när hon mellanlandade där, men både hon och bagage kom fram. Hon bodde på ett hotell första nätterna men hittade ett bra boende hos två ahjummas = gamla damer.
Har sett bilder och det verkar mysigt.
Nu hoppas jag att hon kommer att trivas och att det inte blir krig på grund av galningen i Nordkorea :(
 
I måndags så hjälpte jag, Erik och Linda vår bror Lars att flytta från stan till Brunflo
(hihi, nu har jag båda mina småbröder här på byn)
Flytten gick bra.
Tisdagen blev i studiernas tecken, lite annat smått och gott, en shoppingresa till Krokomsporten blev det också.
Onsdagen drog jag på mig städmunderingen, hämtade Lars, sen for vi och flyttstädade hans och hans ex lägenhet. Snacka om ingrodd lägenhet :(
Erik kom också och skurade ngr timmar, vi blev inte klara den dagen så jag och Lars fick kliva upp igår morse och göra ngr timmar till innan besiktningen.
Så tillsammans gjorde vi 35 timmar intensiv städning !!!
Hade en städfirma gjort detta så hade det blivit svindyrt.
 
 
Men vid inspektionen så fick vi belöning för mödan, den var tipp topp, inte en anmärkning, beröm fick vi för städningen....
(fattas bara då en fd städproffs va med ;)
 
Ränderna går tydligen aldrig ur....
 
När vi kom hem från besiktningen så skjutsade jag ner Lars till hans lya med alla hans prylar som var kvar här efter diskning. Vi tog hit allt porslin, glas mm för en maskindiskning. Saker som stått i skåp i flera år och samlat fett och damm kan behöva en riktig genomkörare och rent blev det.
Så nu är han på plats, om än i en något rörig lägenhet, men det kommer bli jättefint där.
 
Senare igår när jag kom hem satte jag mig ner och skrev klart min uppsats. Var tvungen att korta ner den betydligt, vilket kändes tråkigt.
Jag hade fel radavstånd så när jag ändrade det så blev arbetet 11 sidor och då var det inte färdigskrivet och det fick inte vara mer än 8 sidor. Tryckte ihop texten, tog bort en massa som jag egentligen ville ha med men till slut blev det klart :)
Mina brothers fick granska materialet i går kväll, rättade lite fel mm.
Klockan 21 stod arbetet klart för inskick...Yes..
Klickade iväg det, sprättade en öl som blev flera ;) firade med kortspel tills tröttheten hoppade på mig och vi gjorde godnatt.
 
Idag fredag ska jag nu först köra igång lite tvätt, röja lite och göra en snabbpolering av hemmets ytor (ja jisses hur det ser ut här när ingen gör något ;) Tur att jag har Sanna som förbarmade sig över golven härom dagen. Tack hjärtat!!
 
Nähäpp..inte sitta här nu inte , sätt fart Lena så du kommer ut i den gnistrande solen nångång...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: