Lenas liv här och nu

2013-03-31
23:17:55

Påskdagen till ända

Då var det kväll igen!
Dax för nattning och god sömn (hoppas jag)
I natt var det en oskön natt..hujedamig..
Andra gången irad nu som jag får frispel när jag har tagit hostmedicin till natten...läskigt.
För ngr månader sen tog jag hostmedicin till natten då jag var förkyld, drömde mardrömmar, vakna, somna, vakna och var helt loss..
Förstod att det var medicinen men glömde det snabbt.
Igårkväll hade jag riktig rethosta, hade suttit ute vid elden hela dan, drinkat lite pilsner och så, drog i mog både eldningsrök och ciggrök..
Halsen kändes som en whiskeydrinkande gammal sjöman med storpipa i munnen när kvällen kom.
Tog en liten kopp med hostmedicin...
La mig..men då var det kört igen, svettades och frös omvartannat, somna och vakna innan jag hann blinka..
Hela natten var så, så när klockn var strax efter fyra gav jag upp. Kokade kaffe och glodde på tv i stället.
 
 
Så idag har denna knubbis varit lite mör..jaja...what ever..
 
Ibland gör mammahjärtat verkligen ont, när man ser och hör ens barn blir ledsen på någon, någon som egentligen ska betyda nästan allt för dem, gör dem besvikna :(
 
Man kan inte ta bort deras smärta men man ser i deras ögon hur ledsen de blev.
Tycker verkligen att det är vi vuxnas ansvar att höra av oss om det är något, allra helst när de vuxna har vetat om i flera dagar att de ska åka dit barnen ville följa med på. Inte läsa på nätet att de är på väg dit utan att ens ha frågat om de vill följa. Barnen är ju inga tankeläsare.
Näe fy katten för sviniga fasoner!!!
 
I morgon blir det sista lediga dagen denna påsk, första påsken som jag är ledig på flera år..
Skönt faktiskt!
Har haft fina varma soliga dagar, grillat korv, stekt i solen..varit med kids och delar av syskonen..
Saknat många faktiskt, men ibland blir det så.
Saknar min fina Denise mycket..love you..
 
Nu måste mamman sova, ögonen är tröttis..
 
Natt natt
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: