Lenas liv här och nu

2013-10-31
07:56:00

I galopp

Tjao i höstmörkret!
Lite krispigt ute nu, men ingen snö än.
Bra eller dåligt?
Både ock tycker jag.
Vill inte ha vinter, kyla, halka och snöskottning
Men som det är just nu...så är det förhimla mörkt :(
 
Läste om friskolor som inte tar emot elever med funktionsnedsättningar, rektorer som kallar barn med ADHD för ruttna äpplen :(
Uppdrag granskning hade tagit upp detta igår på tv.
det sorgliga är att det är inte bara friskolor som gör denna skillnad utan kommunala skolor också, kanske inte lika öppet som att neka barn inträde men det finns uppenbara fall där elever behöver stor hjälp på flera plan men kommunen säger att det finns inte resurser.
Jag anser att det är brott mot Barnkonventionen och skollagen.
Av barnkonventionen framgår det att konventionsstaterna ska respektera och tillförsäkra att varje barn får sina rättigheter tillgodosedda utan åtskillnad av något slag. Enligt konventionerna har barnet rätt till utbildning och rätten ska ske på grundval av lika möjligheter.
 
Fy skäms Sverige!!!
 
Idag blir det skriva på tentan hela dan. Man kan tycka att det är snabbt gjort men att formulera all fakta med egna ord så att det inte blir plagiat, är inte lätt, det tar tid. Sen är inte jag den snabbaste skribenten, inte så att jag sitter med pekfingrarna bara men det tar ju lite längre tid än den yngre generationen.
Men det fixar sig nog :)
 
Här kommer riktigt gamla foton :)
jag och Mia för ett antal år sedan
 
Kenneth och Sanna när vi åkte lastbil till Norge
jag och Susanne för måååånga år sedan ;)
Lillebror Lars-potatisupptagare
Erik lillebror, lik sig tycker jag
Kenneth sötnöten
Robin som modell, säkert sjöng han nå vackert för mig här
Mamma och Birgers bröllopsdag 1986
 
me
 
Robin Kenneth och Denise
Robin och Denise
prinsessan Denise
Kenneth
jag
Anna jag och Mia
jag och lilla söta Sanna
gänget
 
Sara lillasyster sötunge
Robin och Denise
Sanna Denise och Kenneth 2003
 
jag och syrran
Sanna
Sanna <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: