Lenas liv här och nu

2014-12-30
08:51:20

Årets näst sista dag

God morgon!
Tisdagmorgon, det är mörkt ute, det är plusgrader ute...
I förrgår var det minus 24, snabba kast må jag säga.
Sitter på kontoret hemma, ska läsa in mig på hemlöshet, skriva en uppsats som blir utbildningens sista uppsats, har mycket kvar att skriva och jag ligger lite efter, tokigt nog och inte blir det bättre att jag tagit på mig en massa jobbpass i dagarna, går på i morgon nyårsafton. Men på nåt sätt ordnar det sig väl ;)
 
Vårt internet är kaput, inte inne hos oss utan i nåt ställverk för Telia, ingen tekniker kan komma förrän tidigast fredag, kanske till och med att vi får vänta till nästa vecka, så utan bredband, telefoni (fast) och TV, så jag tycker synd om Sanna hjärtat i morgon. Ensam kommer hon sitta här hemma med voff och utan TV...
 
Attans Telia säger jag, det är nästan alltid nåt krångel med dem... inte inne hos oss utan ute på nätet, stolpar, ställverk mm..
För fasen byt ut allt gammalt rat så ni hänger med i utvecklingen. Gamla ledningar som det blir brott på har det varit, omoderna moduler i kopplingsskåpen som inte klarar av det utbud de säljer vilket medför en massa krångel..suck!!!
Nu sitter jag med dongel i datorn, det funkar. Men det är ju en himla tur att vi har haft dessa två donglar liggandes för utifallgrejor, dessa donglar kostar inget då de inte används. Vi skaffade dem utifall vi är ute på resande fot eller om det skulle bli nåt krångel här hemma. Nu fick vi två veckors gratis surf på dessa då vi är utan det fasta nätet.
 
Hade det inte varit för mitt skrivarbete så hade det väl inte krisat så mycket men nu måste jag sitta online och söka fakta till det jag skriver om.
 
La ut på Chicagogruppen om det var någon som ville skicka med nåt till Kenneth tills han fyller år så får de gärna stoppa det i vårt paket, ville erbjuda det då frakt och porto är så dyrt och jag ska ändå skicka iväg lite så det kommer fram till födelsedagen :)
Hoppas att det är nån fler som vill skicka med nåt ;)
Kenneth blev så hjärtans glad förpaketet han fick före jul så jag måste ju skicka iväg ett litet smått och gott paket igen :D
 
Näe nu är det plugg som gäller resten av dagen
Hasta kvasta
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: