Lenas liv här och nu

2014-06-28
19:51:53

Lite fint väder :)

Halvsol och halvvarmt, alltid nåt ;)
Denna lediga dag har spenderats ute på gården. Byggt upp den nya paviljongen, myyys .)
När vi tog ner den gamla...usch, blä fyyy...på varje stolpe under takduken satt en stor spindel med en jätteklump med spindelägg...brrr..jag blev näst intill illamående..urk!!!
 
Fobi? Ja det har jag och jag behåller denna fobi mer än gärna. Tar bort spindlar inne gör jag, även om jag ogillar det, trampar på spindlar gör jag. Fotar dem och ryser gör jag men...
Spindelbon är så förbaskat äckligt och det blev inte bättre för några år sedan då jag såg en grönsvart tuss under överliggaren på brons utsida. Trodde att det var en bit mossa som hade ramlat från taket och fastnat på bron, tog en pinne och skulle peta bort den..men....uäk.. det var ett spindelbo som var kläckningsfärdig vilket resulterade i att hudratals små spindlar bara vällde ut som en solfjäder utöver långsidan på bron och det värsta var att det var korsspindlar..
Jag fick panik rent ut sagt, in och hämta hårspray och sprayade fast alla på väggen så jag sedan kunde städa bort dem.
När fy katten för spindelkokonger...isch..
Nu ska jag sjunka ner i soffan, lägga mig i tid, upp tidigt och fixa mig i ordning, packa en lite väska och ge mig iväg på jobbet och jobba dygn.
Hasta kvasta
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: