Lenas liv här och nu

2015-01-31
09:52:39

31 Januari

Sista dagen i månaden!
Sitter på kontoret på bottenvåningen, tittar ut, surplar kaffe, det är grått ute, enligt vädersajterna så ska det snöa idag.
Funderar vad dagen ska bjuda på, kört igång en tvätt.
Tror faktiskt att jag ska städa bland mina kläder, mycket slitet där som borde bort.
Har lite nytt som jag känner att det var bra val och jag trivdes i kläderna :)
 
Dammsuga står väl också på dagens schema.
Igår satt jag och skrev en essä, en essä om Kenneth och hans väg till USA och hur den ekonomiska situationen är. Får vi inte till att fixa denna "på håret" situation han befinner sig i så blir det svårt för honom att stanna kvar där :(
Ska skicka iväg en nu färdigskriven ansökan till en fond, ska göra i ordning flera under helgen. Det tar tid att skriva och formulera sig bra. Kenneth skriver själv till de amerikanska ställen som har stipendier.
Många fonder är superkrångliga att söka, det ska med inkomstuppgifter, personbevis, andra bevis, och personliga handskrivna underskrifter. Lite svårt att få till när han är där och stiftelserna är här. Några får han söka när han kommer hem till sommaren, förhoppningsvis så får vi till det så han kan läsa vidare "over there".
Jag har hjälpt honom allt jag kan, men min inkomst är ju också begränsad.
 
Väntar fortfarande på att bli moster, mitt kommande systerbarn verkar vilja stanna kvar där inne i syrrans mage. Det var som på gång i mitten på veckan som var, men så stannade det av och ja...bebben ville inte ut då ;)
 
Har fortfarande lillebror Erik här, han vill väl hem idag eller i morgon. Det är ju inte så lätt att ta sig fram på kryckor på vintern, handla, göra ärenden mm.
Lite vinglig är han också i trappor, ja och han bor två trappor upp...hmm..
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: