Lenas liv här och nu

2015-10-28
11:21:00

Onsdagsgöra

Tjaba!
Denna onsdag tänkte jag mig sovmorgon ;) men jag glömde att slå av larmet i går, så klockan ringde tidigt. Somnade om men det blir inte riktigt samma sömn, man vaknar till hela tiden. Men ok det med.
Klev upp, fikade, snacka med Denise en stund i telefon, tvättat lite, prommat en sväng och varit in på butiken och köpt hårinpackning.
Väl hemma tände jag lycktorna ute vid grillplatsen. Brukar ha gravljus i dem då de brinner så länge och är mer säker än riktiga ljus. Satt upp de gamla "halvfula" gardinerna på bron. Prioriterar inte nya gardiner dit nu i vinter då jag/ vi har andra viktigare saker att lägga pengar på.
 
Hade en tanke på att börja röja i gula sovrummet för renovering men tiden har sprungit i väg så nu är det snart dags för dusch, lunch och i väg på jobbet. Så ihop plockning får påbörjas på fredag då jag är ledig.
Vi ska försöka hinna få till det blivande kontoret och ateljén där uppe så vi kan sätta in matbordet i det blivande matrummet innan jul. Kommer inte hinna fixa matrummet innan jul men vi kan ändå äta och mysa där då vi brukar vara många på jul, ja i alla fall några av dagarna :)
 
Hade velat köpa nytt bord och stolar till köket också men det kommer få vänta till efter jul antar jag. Men vi har ju det vita bordet och några fula furustolar som vi kan ha i köket så länge då matgruppen hamnar i matrummet...längtar!!!
 
Gillar att göra om men det kan vara lite frusterande då man vill göra allt här och nu...men jobb också måste utföras så pengar rullar in.
 
Gillar mitt "nya" jobb grymt mycket och mitt vik är förlängt till 150831 till att börja med så sen får vi se vad som händer. Jag är inte så bekymrad för jobb, det finns massor :)
 
Nä nu måste jag skynda på lite.
Ha det gott och var rädda om er.
Puss
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: