Lenas liv här och nu

2010-03-31
21:26:29

Tänder ett ljus

Måste skriva om en känsla...

Låg i sängen och försökte vila bort magsmärtan, så slår det mig en konstig känsla, nästan lite ångest..lite svårt att förklara.
Känslan var att en vän somnade in. En vän som jag senast kramade om på fiket på lassarettet. Det var 2 veckor sedan..
En vän som jag lärde känna för 12-13 år sedan. En make till en underbar tjej. Båda dessa människor har betytt mycket för mig i omgångar.
Men tillbaka till känslan.....
Jag tog och messade en annan väninna och frågade hur det var med denne person, sen skicka jag ett till innan jag fick svar, om min känsla..
Väninnan ringde upp och bekräftade att det var mycket nära, samtidigt som det ringer på hennes telefon..
Då var det bekräftat...
Min ångest/känsla var ännu en gång sann.. Konstigt..

Dessa "märkliga känslor" känns mycket starkare när jag själv mår dåligt, är som mer mottaglig då..
Både på ont och gott.. Ofta kan det vara jobbigt och tungt när dessa känslor dyker upp. Ännu svårare att förklara dem..

Jag tänder ett ljus i marskvällens mörker för dig, och jag hoppas att din smärta och plåga är över nu.

Jag sänder styrka, mod och hopp till dig som mist din livskamrat, och till er pojkar som mist er far..


                                             


Min sorg känns liten jämfört med eran....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: