Lenas liv här och nu

2010-11-29
08:34:24

♥ Dag 9 – Min tro.

Svår fråga...

Jag tror inte på en skäggig gubbe som sitter och åker på ett moln....

Men någon tro har jag väl, det måste man ju ha, annars skulle man ju inte klara nånting.
Jag menar...Vi måste ju kunna tro att vi kan gå över vägen, annars skulle vi ju inte klara det..
Tro för mig är andlig dimension.. Att vi inte bara finns här köttsligt utan andligt också, att den sk anden går vidare nånstan när vi dör. om det är himlen eller nåt annat..det kan jag inte svara på.

Änglar tror jag på, och änglar betyder mycket för mig. Tänker inte gå in på detaljer varför, det behåller jag för mig själv.

Att gå i kyrkan kan också ge andlig ro i kropp och själ. Om det beror på "stämningen och lugnet" eller om det är nåt som påverkar oss där..kan jag inte svara på.

Jag tror inte på bibelns ord att Gud skapade människan..utan Big Bang..osv..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: