Lenas liv här och nu

2010-11-28
14:13:50

♥ Dag 8 – Ett ögonblick.

Nu kan jag berätta om ett ögonblick...det var nu idag.

Denise och jag bakar pepparkakor och lyssnar på julmusik..

Och när Kicki Danilessons "Ikväll jag tänder ett ljus" strömmande ur högtalaren...då blev det ett ögonblick...

Min känsla och mitt minne gick tillbaka till min barndom, jag är hos mormor och morfar (som alltid) Mormor bakar pepparkakor tidigt på morgonen och morfar laddar den gamla kassettbandspelaren och Kickis låt strömmar ut i köket...Morfar sätter sig vid bordet och trummar lite med fingrarna på bänken, frågar mormor om dom ska ta sig en kaffeslurk.

Då kom tårarna på mig, saknade och kärleken till min älskade mormor Maria och morfar Göran blev lite stor just då..Det var och är ett ÖGONBLICK för mig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: