Lenas liv här och nu

2011-04-29
23:10:34

Freedagkväll

Ja jag stavade inte fel denna gång haha utan rubriken var med dubbel eftertanke. Free  (fri) dag kväll och fredagkväll..fattar ni?

Jag är helt alena nu, inte en kotte, bara jag..ah..love...njuta..tyst..

Grabbhalvorna är bjuden till kompisar i helgen, gubben jobbar och jag..ja jag?? Har fullt upp

Idag rattade jag runt på stan i en hög ärenden. Var på Granngården och skulle köpa Myrr men det va slut, så det blev lite rabattavskiljare istället. En bit av den har jag har är rutten och har gått av, måste bytas.

In på ÖB en sväng och skulle köpa Duschan..det va slut, jaha då blev det några vadderade kuvert.

In på Hobbyboden och bytte patroner till Bubbelmaskinen och det var INTE slut..

Va in på skolan och hämtade bokade böcker inför nästa kurs som startar till veckan...ooooaw va spännande.

Hämtade upp lillebror, sen bar det av till Triconor och inhandlade strumpr till min käre sambo och mig. Jag hade 3 par kvar i min låda som var hel och Mattias hade bara noll i sin låda (stackarn) så nu har han lite strumps igen.

Hem, drack kaffe och sen tog jag tag i mina dyngiga fönster..men hade ett litet handikapp "Nackspärr" eller nåt, det va inte lätt att hänga ut genom fönster 3 våningar upp och putsa kan jag lova, det va så att till och med min son var lite rädd när han såg mig ute på bläcket..fniss..man är väl spindelkvinnan!

(kan erkännas att jag är inte lika tuff när jag står där och vinglar som efteråt)

Men shit va jag har legat av mig i konsten att va "putsmästare". För ngr år sedan putsade jag ca 1000 fönster per år och de flesta var gamla kopplade fönster. Kunde göra 25-30 st om dan.

 Ty sånna här men modell äldre som man skruvar ut skruvar för att få isär.

Idag har jag putsat 9 stycken "fönster" och blev helt slut..ojoj..förfallet är nära..haha


Mamma och Sara va hit en sväng idag, åt tillsamman på Sibylla för att jag hade inte planerat att äta tillsammans med nån så det fanns inget att bjuda på som var lättsamt att ta fram och jag ville göra klart mina fönster idag. Så när jag blev hungrig föreslog jag "korvis"..Tänk att jag föreslog det??? Ojoj..Men dom har mer än bara hamburgare där. Sallad mm finns också. Sen lite kaffe och sen for dom och grabbarna liftade med dem till Torvalla där dom var inbjudna till fest :)

Så nu är det lugnt i huset..

I morgon kommer en gammal vän till mig på besök, hoppas att det blir fint väder så vi kan se oss omkring lite.
Ska bli så skoj att ses igen. Jag tog mig ju i kragen i höstas att åka dom fjuttiga milen och hälsade på där efter så många, många års uppehåll. Är otroligt glad för att jag gjorde det.

Söndag blir min sista dag på APU platsen, känns vemodigt må jag erkänna. Gillar verkligen personalen och brukarna där.

Nu ska Lena sova..ser jag på uret..

Natt natt ses i morn 

                                                             
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: