Lenas liv här och nu

2012-11-25
10:05:08

Mindre än en månad

Till Jul..
Idag är det den 25/11
När ska jag baka och städa då? Nån dag blir det ;)
Har inte samma hysteri som förr, då skulle allt städas genomgående, det skulle bakas 100 sorter och enorma mängder, stress, stress , stress.
Jag har inte lagt av allt detta utan det är lite småmysigt att ha detta över sig, känslan när man har fixat en hög kakburkar i frysen, ett hus som luktar nystädat, man pyntar och lyssnar på julmusik. Det är en viss känsla, tänker inte ta bort den helt.
 
Men att vända upp och ner på huset och att tro att man måste ha kaksorter som värsta kondiset..näe det har jag skippat.
Varje år i denna tid saknar jag mitt hotell enormt, skratten, spring i köket, morgonfika tillsammans, dagens planeringar, arbetsglädjen...
Doft av nybakat!
 
Att äga och driva ett hotell har för mig varit en av de mest roligaste saker jag gjort.
Synd att det var fel period i livet..
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: