Lenas liv här och nu

2015-01-26
12:12:00

Sluck ( ja det står sluck)

Halvseg idag!
Antagligen beror det på att jag inte har nåt inplanerat idag ;) eller jag hade men det blev ändringar.
Först skulle jag på nya jobbet och skriva på papper, men fick mess igår att chefen inte kom till jobbet idag så vi var tvungen att skjuta på det lite (ja det är lugnt, börjar ju inte det nya förrän på måndag). Sen skulle jag luncha med en god vän, hon är hemma och vabbar sin son så vi fick skjuta på det också. Ingen långprommis med voff idag då hon ska på vattenträning senare idag.
Lite diskmaskin är körd, tvättmaskin går, tvätt är stryken ;) funderar starkt på att lägga mig lite på soffan och bara va :D
Ska också skriva ut lite nya foton till fotoväggen i hallen. Har tänkt gjort det länge men glömmer det. Det finns personer på väggen som inte är aktuella i släkten längre och det är ju familjefoton som ska vara där ;) haha
 
Vad ledsen man kan bli ibland, när man träffar på eller umgås med personer som tar energi, är enormt egoistiska, elaka mm..mm..
Alltså jag hänger inte ut någon speciell sort utan ibland möter man sådana människor och man funderar på varför?
Eller personer som tar på sig den största tunga offerkoftan, som alltid anser att allt är emot dem och det är alla andras fel hela tiden.
Personer som alltid ska klanka ner på andra, göra narr av andra..
eller
Försöka sätta sig över alla andra
eller
som inte ser det goda med varje individ
 
Varför kan man inte försöka se människor i sin omgivning som goda ?
Eller glädjas för andras lycka och viljan att dela den lyckan med den det gäller?
Jag kräver inte av någon att komma och dela min lycka, men blir oerhört glad när någon gör det.
Jag tycker om att dela glädje med någon som är glad för något.
 
men det är tyvärr så många som inte tänker så, utan känner avund, visar avundsjuka och försöker trycka ner personer som lyckas eller är glad för något.
Tråkigt tycker jag
 
Visa värme, dela glädje, var glad för andras skull. Hör av dig först, ge första kramen, erbjud dig att hjälpa..
utan att kräva något tillbaka
Sitt inte och tänk: det är ingen som bryr sig, det är alltid jag som hör av mig, det är alltid jag som hjälper, ingen hjälper mig...
Man kanske får visa andra 1000 gånger omtanke innan någon visar omtanke om en själv. Att visa glädje, att visa omtanke, att vara medmänniska smittar av sig i längden.
Vissa gör en liten kraftansträngning, hjälper någon, ringer någon och sedan sitter och väntar på returhjälpen som inte kommer..och sätter sig ner och tänker: varför ska jag hjälpa andra när ingen hjälper mig?
Man ska inte förvänta sig retur, den kommer automatiskt när ens egen hjälp till andra är helhjärtat, inte när man gör det för att man känner att man måste.
 
En liten tanke bara!
 
Har man en negativ inställning till sina medmänniskor och livet i stort, får man negativitet tillbaka tyvärr
 
Omfamnar man världen med äkta kärlek och värme, omfamnar sina medmänniskor för dem de är, inte för det de gör så får man så mycket positivt tillbaka..
 
Kram!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: