Lenas liv här och nu

2016-04-22
09:38:51

Snö, trött och ledig

God förmiddag!
Sovit lite oroligt i natt :( vaknat flera gånger så jag fick tvinga mig nu vid 8.30 att kliva upp. Vill inte sova för länge heller på förmiddagen.
Måste och vill städa idag.
 
I morgon ska jag till Kenneth och tapetsera ett rum inför hans utflytt nästa vecka. Ska också lägga in en bit heltäckningsmatta i hallen. Han hade ju lägenheten uthyrd i ett år till en läkare som hade barn. Det blev lite skador under den tiden som måste åtgärdas innan utflytt. Jag är verkligen inte sugen på att göra detta men vad gör man inte för sina kids ;)
När jag slutade jobbet igår var jag förbi och hämtade köksluckorna som Kenneth lämnat in på omlackering. De blev grymt fina :)
 
Känner mig slut och urlakad av många anledningar.
På jobbet är det bra arbetsmässigt och med kollegor men det pyr i gruppen då vi är några som har grymt låg lön. Väntar på besked från ledningen innan jag begär ett lönesamtal. Detta påverkar mer än vad man tror. Arbetsglädjen är ju inte på topp på grund av detta. Ändå ligger inte jag sämst till, det finns de som verkligen är orättvist lönesatt :/
Trodde faktiskt att det skulle vara mindre av sånt inom kommunen men nope!
 
Sedan kan gamla misstag komma ikapp också som tar energi. Gamla saker som att man ställt upp för någon för länge sedan och som man blev totaltblåst av. Jag vet att jag inte har något för att reta upp mig och bli frustrerad men det skrapar på känslonerven ibland ändå.
Jaja...
 
Näe ska sluta grubbla mer för dagen om det går och göra något vettigt av energin.
Ska hoppa i kläder, köra igång tvätt och rycka ut dammsugaren ifrån sin trygga vrå i städskåpet.
 
Ha en fin dag folket så ska denna bitterhöna ta tag i dagens sysslor.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: